سیاست حریم خصوصی

  1. اطلاعات جمع‌آوری شده از شما. هنگام ثبت نام، از شما اطلاعات محدودی درخواست می‌کنیم تا شما را بهتر بشناسیم و برخی از این اطلاعات برای عموم قابل مشاهده است.
  2. نحوه استفاده از اطلاعات شما. از اطلاعات شما جهت فرستادن آگاه‌سازی استفاده می‌کنیم و سرویس‌های ثالث (نظیر Google Analytics) به بخش محدودی از اطلاعات شما دسترسی خواهند داشت.
  3. استفاده از کوکی‌ها (Cookies). از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم تا شما را در صفحات مختلف بشناسیم و لاگین نگه داریم.
  4. اطلاعات تحلیل شده. جهت ارائه محتوای مرتبط با شما برخی از رفتارهای شما در نگاه نو تحلیل شده و تخصص و علاقه‌مندی شما نسبت به موضوعات مختلف ذخیره می‌شود.
  5. محل ذخیره‌سازی اطلاعات شما. اطلاعات شما روی سرورهای iranserver  ذخیره می‌شوند
  6. مدت زمان نگهداری از اطلاعات شما. در زمانی که درخواست حذف حسابتان را داشته باشید، تمامی اطلاعات شخصی شما از تمام سرورهای ما و سرویس‌های ثالث پاک می‌شوند.
  7. امنیت اطلاعات شما. در امنیت نگهداری از اطلاعات شخصی شما هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.

به صورت کامل

۱. اطلاعات جمع‌آوری شده از شما

  • هنگام ثبت نام در نگاه نو نام، کلمه عبور، عنوان شغلی یا تحصیلی، تصویر، بیوگرافی (توضیحات) و نشانی ایمیل از شما درخواست می‌شود.
  • در صورتی که با Google به سیستم وارد شوید، نام، ایمیل، تصویر و شناسه یکتای گوگل شما از این سیستم دریافت خواهد شد.
  • وقتی در نگاه نو سوالی می‌پرسید، جوابی می‌دهید، دیدگاهی پست می‌کنید و یا محتوایی از هر جنس دیگری ایجاد می‌نمایید، حساب کاربری شما به آن محتوا متصل می‌شود. در صورتی که این عملیات را به صورت ناشناس انجام دهید شناسه یکتای رمز‌گذاری شده‌ای از شما به محتوایتان متصل خواهد شد و حساب کاربری شما به هیچ وجه به کاربران سایت نمایش داده نخواهد شد. ذخیره کردن این شناسه یکتای رمز‌گذاری شده به نگاه نو این امکان را می‌دهد تا در ارتباط با محتوای تولید شده توسط شما برایتان آگاه‌سازی فرستاده شود.
  • موضوعاتی که در نگاه نو دنبال می‌کنید ثبت می‌شوند و به هیچ عنوان به کاربران دیگر نمایش داده نمی‌شوند.

۲. نحوه استفاده از اطلاعات شما

به جز کلمه عبور ، بقیه اطلاعات  در دسترس سایت قرار می‌گیرد.

نگاه نو از این اطلاعات استفاده می‌کند تا:

  • برای شما از طریق ایمیل و پیامک آگاه‌سازی بفرستد. امکان تغییر تنظیمات دریافت این موارد در بخش «ایمیل و آگاه‌سازی‌ها» در حساب کاربری شما وجود دارد.
  • نام کاربری شما با سرویس Google Analytics و همچنین نام، ایمیل و نام کاربری شما با سرویس MixPanel به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانیم از نحوه استفاده شما از سرویس مطلع شویم و در نگاه نو محیط بهتری برای شما ایجاد کنیم.
  • در صورتی که اجازه فرستادن Push Notification به مرورگرتان را به نگاه نو  بدهید، نام کاربری، ایمیل و کد شناسایی مرورگر شما با سرویس OneSignal به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانیم برای مرورگرتان Push Notification بفرستیم.
  • جهت ارسال ایمیل به شما، ایمیلتان با سرویس SendGrid به اشتراک گذاشته می‌شود.

۳. استفاده از کوکی‌ها (Cookies)

نگاه نو برای اینکه بتواند شما را شناسایی کند و امکان وارد شدن (لاگین) به سیستم را داشته باشید، از کوکی‌ها استفاده می‌نماید. همچنین سرویس Google Analytics جهت جمع‌آوری آمار بازدید، کوکی‌هایی ایجاد می‌نمایند.

تمام کوکی‌هایی که در نگاه نو ایجاد می‌شود به همراه توضیحی در ارتباط با دلیلش به شرح زیر می‌باشد:

  • کلید sessionId: مشخص می‌کند شما چه کسی هستید تا وقتی صفحه را ریفرش می‌کنید دوباره نیاز به لاگین نداشته باشید.
  • کلید remember_me: وقتی تمام صفحات نگاه نو را در مرورگر خود می‌بندید، sessionId شما از بین می‌رود. از کوکی remember_me جهت لاگین کردن مجدد شما بعد از تغییر sessionId استفاده می‌شود.
  • کلید ckCsrfToken: این کوکی جهت حفاظت شما از حمله‌های جاوااسکریپتی توسط ادیتور نگاه نو تولید می‌شود.
  • کلید _OneSignal_session: این کوکی توسط سرویس OneSignal ایجاد می‌شود تا به شما بیش از یک بار درخواست عضویت در Push Notification نفرستد.
  • کلید _ga و _gid:‌ کوکی مورد استفاده توسط Google Analytics می‌باشد و جهت ارائه آمار بازدید دقیق‌تر به سرویس نگاه نو می‌باشد.

۴. اطلاعاتی که با تحلیل رفتار شما در نگاه نو بدست می‌آوریم 

برای ارائه سرویس بهتر و پیدا کردن بهترین متخصصین برای هر سوال و ارائه پیشنهادات، رفتار و نحوه مرور صفحات در نگاه نو تحلیل می‌شوند و اطلاعات زیر در مورد شما ذخیره می‌شود:

  • تخصص شما. با توجه به سوالاتی که پاسخ می‌دهید و میزان رأیی که در هر موضوع کسب می‌نمایید، نگاه نو به شما در موضوعات مختلف امتیاز می‌دهد. این امتیاز جهت معرفی شما در آن موضوعات در بخش درخواست جواب استفاده می‌شود و برای عموم در نمایه شما، در بخش تخصص‌ها قابل مشاهده می‌باشد.
  • علاقه‌مندی‌های شما. با توجه به بازدید شما از سوالات و جواب‌های مختلف و همچنین میزان توقف شما روی سوالات و جواب‌های گوناگون در ارتباط با موضوعات مختلف، سیستم نگاه نو علاقه‌مندی‌های شما به هر موضوع را حدس می‌زند و از این طریق سعی می‌کند محتوای مرتبط‌تری را برایتان نمایش دهد.

۵. محل ذخیره شدن اطلاعات شما

اطلاعات شما در سرورهای iranserver ذخیره می‌شوند و به صورت روزانه در سرورهایی که در همین دیتاسنتر  Backup گرفته می‌شوند.

علاوه بر این سرورها، همانطور که قبلا گفته شد نام، نام کاربری، و ایمیل شما برای سرویس‌های Google Analytics، MixPanel، OneSignal و SendGrid فرستاده می‌شوند.

۶. مدت زمان نگهداری از اطلاعات شما

تمام اطلاعاتی که در سرورهای نگاه نو ذخیره می‌شوند تا زمانی که عضو نگاه نو هستید نگهداری خواهند شد.

اطلاعاتی که به سرویس‌های Google Analytics، MixPanel، OneSignal و SendGrid فرستاده می‌شوند حداکثر بعد از ۳ ماه از ورود به این سرویس‌ها حذف خواهند شد.

در صورتی که درخواست حذف کامل حساب کاربریتان را داشته باشید، تمام اطلاعات شخصی شما به صورت کامل از روی سرورهای نگاه نو حذف می‌شوند و به سرویس‌های خارج از نگاه نو نیز درخواست حذف اطلاعات شما فرستاده می‌شود.

پس از درخواست حذف کامل حساب کاربری، تمام سوالات شما که پاسخی دریافت نموده‌اند به صورت ناشناس در نگاه نو می‌مانند و می‌توانید انتخاب کنید که سوالات بدون جواب شما و پاسخ‌های شما به صورت ناشناس در نگاه نو بمانند و یا به طور کامل حذف شوند.

۷. امنیت در نگهداری اطلاعات شخصی شما

در نگاه نو تمام ارتباطات بین کاربران و سرور نگاه نو و همچنین سرور نگاه نو و سرویس‌های خارجی به صورت امن و رمزگذاری شده از طریق پروتوکل https انجام می‌شود.

همچنین اطلاعات حساس شما مانند رمز عبور با الگوریتم bcrypt رمز‌گذاری می‌شوند و امکان Decrypt کردن آنها تقریبا غیر ممکن است.

جهت اطمینان از امنیت سرورهای نگاه نو، تمام سرورها علاوه بر فایروال داخلی، پشت فایروال CloudFlare نیز می‌باشند و سیستم‌عاملشان هر هفته به صورت کامل بروزرسانی شده و به صورت روزانه توسط Anti-malware و Antivirus اسکن می‌شوند.